Het implantaat reinigen en uw mond in topconditie houden

Uw  implantaat reinigen gaat het beste als u uw tanden na iedere maaltijd en voor het slapen gaan poetst. Gebruik een zachte tandenborstel of een elektrische tandenborstel en vervang deze regelmatig. Poets de kauwvlakken aan de binnen- en buitenkant en bovenop. Zorg er ook voor dat u de ruimte tussen de tanden goed reinigt. Gebruik daarvoor bijvoorbeeld interdentaal borsteltjes. Neem de tijd voor het reinigen van uw tanden.

Een zorgvuldige mondhygiëne zorgt voor een jarenlang draagcomfort en behoud van de implantaten. Voor de verzorging van uw implantaten is er ook speciale implantaat tandpasta op de markt, voor verkoopadressen kunt u kijken op: www.implaclean.com.

Volg het advies van uw behandelaar nauwkeurig op. Dit bevordert de groei van het kaakbot aan de implantaten.

Implaclean® is de eerste tandpasta met actieve zuurstof. Dyna Dental Engineering B.V. (Nederlandse fabrikant van implantaatsystemen) met het idee de unieke actieve zuurstof technologie van Ardox-X® toe te passen in een tandpasta.

De tandpasta is gemaakt om implantaat constructies gereinigd en vrij van bacteriën te houden, zonder dat deze worden aangetast. De samenstelling van actieve zuurstof en lactoferrine zorgt voor een verbeterde mondhygiëne en geeft veel voordelen ten opzichte van normale tandpasta’s. De formule helpt bij snellere genezing van tandvlees, wondjes, voorkomt ontstekingen en elimineert bacteriën.

Zuurstof behandelingen worden al sinds 1959 toegepast binnen de medische wereld en de resultaten zijn verbluffend te noemen. In 2006 is Ardoz Healthcare B.V. er als eerste in geslaagd een veilige actieve zuurstof technologie te ontwikkelen, die ook wereldwijd gepatenteerd is.

Implaclean