Veel gestelde vragen over een kroon op een implantaat

Hieronder staan de meest gestelde vragen. Heeft u een vraag die hieronder niet staat? Stuur een email via de contact pagina en wij zullen uw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.

Wat zijn de voordelen van implantaten?

De voordelen van een kroon op een implantaat

• Ze vervangen de tandwortels
• Implantaten zijn een levenslange vervanging van eigen tanden
• Implantaten zorgen ervoor dat het bot bewaard blijft
• Uw kaak blijft in model
• Ze beschadigen omliggende tanden niet
• Sterk en ongevoelig voor tandbederf
• Implantaten herstellen uw natuurlijke kauwvermogen
• U geniet weer van uw eten

Hoe lang duurt een behandeling?

Een kroon op een implantaat behandeling

De duur van de behandeling is afhankelijk van verschillende factoren die de behandelingsduur kunnen bepalen. zoals: het type implantaat dat gebruikt wordt. De vastgroeiperiode van implantaten kan verschillen per persoon.

Wat is de levensduur van een implantaat?

Een kroon op een implantaat gaat lang mee

In principe gaan implantaten een leven lang mee, daarom zijn regelmatige controles en een goede mondhygiëne erg belangrijk. Voor het behoud van implantaten zijn er speciale tandpasta’s op de markt Implaclean is speciaal ontwikkeld voor mensen met tand implantaten.

Kunnen implantaten altijd worden toegepast?

Een kroon op een implantaat ook voor u

Ja, implantaten zijn voor iedereen mogelijk. Ook u kan in aanmerking komen. Een implantaat laten plaatsen ter vervanging van een tand of kies, gaat het beste als dit kort na het trekken van een tand of kies gebeurd.

Ben ik te oud voor implantaten?

Een kroon op een implantaat, ook als u ouder bent

In principe kan er ook op nog een zeer hoge leeftijd geïmplanteerd worden.

Ik mankeer een (chronische) ziekte waarvoor ik medicijnen gebruik, kan er bij mij toch een kroon op een implantaat geplaatst worden?

Een kroon op een implantaat

Het is zeker niet onmogelijk dat u toch in aanmerking komt voor implantaten. Een vooronderzoek kan hierover uitsluitsel geven. probeert u tijdens dit vooronderzoek een zo goed mogelijk beeld te geven van uw ziekte en de medicijnen die u hiervoor gebruikt.  De kaakchirurg of implantoloog zal contact opnemen met uw behandelend arts.

Is de behandeling pijnlijk?

Nee, de behandeling is niet pijnlijk. De behandeling gebeurt onder plaatselijke verdoving. Wel kunt u na de behandeling 1 of 2 dagen last hebben van pijnlijk tandvlees, waartegen u normale pijnstillers kunt innemen.

Zijn er risico’s aan de behandeling verbonden?

Aan alle medische behandelingen zijn bepaalde risico’s verbonden. Gelukkig zijn bij de te gebruiken implantaten, de risico’s tamelijk gering. Het slagingspercentage is hoger dan 95%. In de onderkaak zelfs hoger dan 98%.

Is er een kans dat mijn implantaat wordt afgestoten?

De implantaten van Dyna zijn gemaakt van materialen die geaccepteerd worden door het kaakbot en het omliggende tandvlees. Men noemt dit biocompatibel. De kans dat een implantaat wordt afgestoten is dus nihil.

Hoe oud moet je zijn om implantaten te kunnen nemen?

Er kan beter niet voor het twintigste levensjaar geïmplanteerd worden. Om succesvol implantaten te krijgen is het belangrijk dat er niet geïmplanteerd wordt in bot dat niet volledig volgroeid is. De implantaten groeien immers niet met het bot mee en kan op deze manier allerlei problemen veroorzaken.

Kun je verschil zien tussen implantaatkronen en eigen tanden?

Nee, het verschil tussen kronen en eigen tanden is niet waarneembaar. De geplaatste kronen worden met grote precisie gemaakt en worden op kleur van uw eigen tanden aangepast. Hierdoor zal het verschil tussen uw eigen tanden en kronen niet zichtbaar zijn.

Wat kost een implantaat met kroon?

In dit concept  kost een implantaat met kroon 1399,-. Dit is met 1 implantaat, 1 kroon en alle bijbehoorden behandeling, zonder bijzondere medische zaken zoals bot opbouw.